Terminale ładowania samochodów elektrycznych - ryne
Rok 2016 będzie kolejnym rokiem dwucyfrowego wzrostu sprzedaży aut elektrycznych ( EV ) na świecie.Polska będzie kolejny rok poza czołówką co martwi.
Norwegia, w której już dzisiaj 25 proc. aut to samochody elektryczne i która swoje bogactwo zbudowała na wydobyciu ropy naftowej i gazu, chce pójść dalej. "The Independent" podaje, powołując się na norweskie media, że w kwestii zakazu sprzedaży aut spalinowych porozumiały się główne norweskie partie. Według "The Independent", w norweskiej polityce osiągnięto konsensus co do stopniowego odchodzenia od wykorzystania paliw w transporcie drogowym, a docelowo po norweskich drogach mają jeździć tylko auta elektryczne. Kolejny przykład to Holandia w której planowane jest wprowadzenie od 2025 roku zakazu sprzedaży aut spalinowych. Podobne głosy słychać też z innych krajów.
Przykładów można mnożyć.
Budowa punktów szybkiego ładowania jest nieporównywalnie szybsza i tańsza od budowy stacji paliw z adekwatną ilością dystrybutorów. Na świecie jest już ponad 3500 stanowisk ładowania samej Tesli, 232 stacji ładowania w Europie (ponad 2 tys. stanowisk), a 7 stacji ładowania ma powstać do końca 2016 r. w Polsce. ( wg Gramwzielone.pl )
Dobrym przykładem budowy takich terminali i punktów powinny być Galerie handlowe, hotele, centra handlowe gdzie są techniczne możliwości przyłącza elektrycznego do takich urządzeń.
( fotka - ładowanie auta w Centrum Transferu Technologii w Aleksandrowie Łódzkim )